2012.03.07. 15:54 lakatostomi
Jaguar XF Sportbrake
Történetének második kombi modelljét mutatta be a Jaguar, viszont az X-Type Estate után most eggyel nagyobb kategóriában próbálkoznak a britek, az XF puttonyos változata pedig a Sportbrake nevet kapta. A Jaguar döntése jónak tűnik, ugyanis a német modellekből is jól fogynak a kombik, ráadásul így újabb flottás ügyfeleket nyerhetnek meg maguknak.
Hasonlóan a lépcsőshátúhoz, a Sportbrake formája is ütős lett, ezt pedig Genfben, élőben is bebizonyította, így komoly esélye van az Audi A6 Avant, az 5-ös Touring BMW és a Mercedes-Benz –osztály T-modell ellen. A formavilág a B-oszlopig teljesen megegyezik a szedánnal, az utolsó oszlop fekete betétje pedig az XJ hasonló megoldását juttatta eszünkbe. Az kombi 48 mm-rel nagyobb fejtérrel örvendezteti meg a hátul utazókat, így ez is nagy előnye a Sportbrake-nek. Az ötödik ajtó 550 literes csomagtartót rejt, a 60:40 arányú ülésdöntéssel pedig 1675 literre növelhető.
A motorkínálat megegyezik a szedánéval, az alapegység a négyhengeres, 2.2-es 190 lóerős dízel lesz. A 3.0 literes V6-os 240 lóerőt és 500 Nm-t, vagy 275 dízel lovat és 600 Nm-t szabadít a hátsó kerekekre. Az 5.0 literes V8-as benzines is két teljesítménylépcsővel érhető el, szívó változatban 385, míg kompresszorral 470 lóerőt teljesít. A Sportbrake menetteljesítménye csak néhány tizeddel marad majd el a szedántól, köszönhetően a plusz 70 kg-nak.
Az XF Sportbrake-hez persze a szedán összes extrája megrendelhető lesz, és reményeink szerint a praktikusabb modellből is készül majd XFR sportváltozat a közeljövőben.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.