HTML

2012.03.07. 15:52 lakatostomi

Nissan terepes a jövőből

A Juke-Qashqai-Murano szabadidőautó-kínálata lehetséges kibővítésén dolgozik a Nissan, az új modell a Genfi Autószalon leleplezett Hi-Cross tanulmány nyomán születhet. Nem nyúlunk nagyon mellé, ha azt mondjuk, hogy az X-trail terepjárónak terveznek utódot, amely várhatóan kevésbé terepes, sokkal inkább hétköznapi felhasználásra készül. A Hi-Cross 4660 mm hosszú, szélessége 1850 mm, magassága 1670 mm, tengelytávja 2780 mm, könnyűfém kerekei 21 colosak. A forma a meglévő Nissan stílusjegyeket új elemekkel kombinálja. Az autó elején megjelenik a jellegzetes V-alakú hűtőrács, melyet az első lámpák által alkotott világító keret övez. Hasonlóan a jelenlegi Nissan crossoverekhez, a forma az ívekre épít, a Nissan közlése szerint az új formanyelv főként a motorháztól induló, a karosszéria alsó pereméig húzódó, a D-oszlopig futó vonalban jelenik meg. Belül hétüléses kialakítás és modern fedélzeti rendszerek fogadják a nézelődőt. A Hi-Cross mozgatását hibrid hajtásláncra bízták, amely a Nissan által kifejlesztett akkumulátorról táplált villanymotort egy 2 literes, közvetlen befecskendezésű benzinmotorral kapcsolja össze. A teljesítményét 2,5 l-es motoréhoz, az üzemanyag-fogyasztását egy jóval kisebb motorhoz hasonlítja a cég. A négykerék-hajtást produkáló rendszert egy új, fokozatmentes automata sebességváltó fogja össze. Városi használat közben az elektromos motornak és a lítiumion akkumulátornak köszönhetően a belsőégésű motor gyakran leáll. A tengelykapcsolóval teljesen ki is iktatható, fékezés közben pedig hatékonyan visszatáplálja a rendszer az energiát. A Hi-Cross sorozatgyártású változata várhatóan jövő tavasszal mutatkozik be, a forgalmazása pedig 2013 őszén indulhat.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://autokteszt.blog.hu/api/trackback/id/tr94295628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása