HTML

2012.06.16. 15:10 lakatostomi

Minden porcikájában megújult az Isuzu D-Max. Külseje jóval modernebb, csinosabb lett, gigászi Isuzu logót kapott a hűtőrácsra, és persze a tér minden irányában kitágult - magyarul hosszabb, szélesebb, magasabb. Emellett felfrissült a műszaki tartalom is, és nem utolsó sorban az új takarékosabbá is vált. A márka itthon nem olyan régen indult, még élénken emlékszünk azokra a mondatokra, amikkel még Polar Mobilként megkezdték a japán pickup hazai forgalmazását.

isuzu.jpg

 

Azóta nagyot fordult a világ, a Saab szép csendben kimúlt, az Isuzu forgalmazással foglakozó cég pedig újból felvette a leánykori, Wallis nevet. Az Isuzu pedig mindenki örömére, egyre jobban fogy. Bár ők léptek be legutoljára a piacra, mára már egyáltalán nem ez a márka kullog az eladási listák végén. De nemcsak a külső lemezek környékén, hanem a ruha alatt is nagyot változott az Isuzu platós járgánya. A vázkeret hosszabb, szélesebb, erősebb lett, a korábbi 205mm-es hasmagasságot 235mm-re növelték, hosszabbak lettek a hátsó laprugók is, amelyek a tengely alól felköltöztek a tengely fölé. A futóműben pedig elöl csavarrugó váltotta a korábbi torziós darabot. Hátsókerék-hajtásból 4x4-be menet közben - akár 100km/órás tempóig - bármikor átkapcsolható az autó, azonban a felező bekapcsolásához már meg kell vele állni.

isuzu1.jpg

 

Rendes terepváltókar nincs benne, az extra funkciókat a konkurensekhez hasonlóan itt is forgókapcsolóval oldották meg. Az Isuzu motorválasztéka egyáltalán nem zavarba ejtő, mindössze egyféle dízelmotorral kapható. A 2,5 literes turbódízel motor 163 lóerős 400Nm-es és csúcsnyomatékra képes, miközben részecskeszűrőjének hála az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normát is teljesíti. Alapból hatfokozatú kézi váltó csatlakozik a motorhoz, de ötfokozatú automatikus váltóval is rendelhető a D-Max. Nagyon büszke rá a gyártó, hogy ők az egyetlen olyan picup gyártók, akik amúgy teherautók gyártásával keresik a kenyerüket. Kérdés, ez mennyire érdekli a vásárlókat, de szerintem az emberek nagy része önkéntelenül is tartósabbnak tart egy teherautónak tervezett járművet, mint a személyautókat. Terepen sem mozog rosszul a D-Max, bár a platós 4x4-esek nem is igazán kemény terepre szánt járművek. A komoly, 235mm-es hasmagasság azért ilyenkor nem jön rosszul, de az elöl 30, hátul 22,7 fokos terepszög, illetve a 49 fokos oldaldőlés sem rossz eredmény.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://autokteszt.blog.hu/api/trackback/id/tr64592242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása