HTML

2012.03.07. 15:53 lakatostomi

Kompakttal támad a Mercedes

"Csak csináljátok meg ilyenre! Ne változtassatok rajta!" - ezeket a tanácsokat kapta állítása szerint Dieter Zetsche, miután tavaly bemíutatták az új A-osztályos Mercedes koncepcióját, amely - szintén az ő állítása szerint - rendkívül kedvező visszhangokat kapott. Nos, szinte tényleg nem változtattak a tavalyi mutatós koncepcióautón - a késztermékre felettébb büszke, nagybajszú Daimler-vezér maga gurult be vele az orrunk elé a Genfi Autószalonon. 10 millió prémium-kompakt? Egy-egy régebbi modell új változatánál nincs gyártó, amely nem hangsúlyozná, hogy ez a kocsi annyi részletében új, hogy szinte csak a nevében azonos az előddel. Ez általában túlzó marketing-fogás, de legalábbis olyan mértékig csak ritkán fedi a valóságot, mint az A-osztályos Mercedes esetében. Merthogy az első két generáció tulajdonképpen praktikumra törekvő mini egyterű volt magas beltérrel, felhajtogatható hátsó üléssorral, ez pedig egy laposan terpeszkedő kompakt. Testközelből kimondottan mutatós a legkisebb Mercedes, sokkal dinamikusabb a formája, mint a szegmenst uraló 1-es BMW-nek. Sőt, a bömös unalmas kockának tűnik az élekkel-ívekkel szabdalt Merci mellett. Még a végén azt kell leírnunk, hogy egy fiatalos Mercedes került a piacra. Egy dolog persze a külső, a többit majd meglátjuk, megtapasztaljuk később. Beleülve nem is olyan kicsi az autó. Habár az elődökkel ellentétben ebbe nem lehet majd berakni két hegyikerékpárt, személyes tapasztalat, hogy elfért már az 1997-től gyártott első A-osztályban is. Meg a grillsütő állítva. Az új kocsiban ellenben laposan ülünk, talán egy kompaktban sem ennyire sportos az üléspozíció, és hátul kényelmes méretű a lábtér. A fejtér már kevésbé, a műszerfal pedig rendkívül hasonló az új B-osztályéhoz, de ez nem baj, ez eddig is tetszett. A genfi Mercedes-prezentáción azt állították, hogy 2021-re 10 milliós lesz a prémium-kompaktok piaca. Ez elég nagy szám, már-már nehezen hihető. Mindenesetre itt támadja mostantól az 1-est, az A3-ast, a szintén Genfben bemutatott V40-est és a CT200h-t, valamint a még esetlegesen ide furakodókat az új A-osztály. Eddig csak a formáját ismerjük, de az alapján jó eséllyel. Vajon mit rajzolt a világhírű autótervező? Ha nem is világpremier, de Európában most mutatták be az új SL-t. Hááát... Amennyire vonzó a legkisebb testvére, ez annyira csüggesztő. Ebben az autóban még mindig a 2001-ben megjelent SL-t látni, csak részleteiben szögletesebb, karakteresebb, izmosabb. Ugyanakkor bizonyos szögekből egyszerűen nem harmonikus. Oké, a dizájn szubjektív dolog, de ez a kocsi egyszerűen nem stimmel. Olyan furcsa, mint amilyen fura fazon Gorden Wagener, a márka fő dizájnere, aki két méterrel előttem rajzolgatni kezdett unalmában a prezentáció eleje alatt az asztalokra kirakott mercis noteszek egyikébe. Aztán visszarakta az asztalra, otthagyta a szemfüles újságírónak. Ezt rajzolta, utána kértem tőle aláírást ugyanabba a füzetecskébe. Csak a tények kedvéért: 130 kilóval könnyebb lett az új SL, ami dicséretes mérték, a gyári átlagfogyasztása 9,9 liter (hűha, pont befért 10 alá) és Zetsche a világ legbiztonságosabb roadsterének nevezte. Jönnek a hibrid Mercik? Igen, határozottan, az első már be is gurult. E 300 BlueTEC Hybrid a dízel-elektromos neve, van belőle limuzin és kombi is. Utóbbi első ránézésre talán a világ legnagyobb csomagtartós hibridje. Papíron 4,2 liter gázolajat eszik százon, de majd meglátjuk. Remélhetőleg lesz tesztautó az 500 Nm nyomatékú, bő 200 lóerős kocsiból, és akkor megnézzük mennyire szomjas valójában. Volt még egy-két érdekesség a stuttgartiak show-ján. Élő jazz-zenekar nyomta többek között Benson örökéletű Ghetto című számát, és a bemutató alatt folyamatosan jöttek-mentek a saját lábukon a kocsik. Amint írtuk az elején, az egyiket maga Zetsche vezette.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://autokteszt.blog.hu/api/trackback/id/tr54295631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása